


ESF+ projekta Nr.4.2.2.1/1/25/l/001
“STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei”
Nodarbība “Elektronika un lodēšana. Vabolītes” Drabešu Jaunajā pamatskolā
ESF+ projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai Izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietveros 14. novembrī visas dienas garumā skolā norisinājās tehniskās nodarbības ” Elektronika un lodēšana. Vabolītes” 1.- 8. klasei.
Skolēni veica praktiskos darbus elektronikā un lodēšanā, kā rezultātā savā īpašumā ieguva "vabolītes" ar gaismas diodēm, kas darbojas uz apgaismojuma maiņu - tumsā spīd.
Skolotāja Dace saka tā: “Nekad neesam par mazu, lai apgūtu kaut ko jaunu un aizraujošu. Prieks skolēnu acīs pasaka visu - vabolītes izdevās!
Savukārt kāda 1. klases skolēna mamma raksta tā: “Nododiet lielu paldies tiem, kuri noorganizēja šodienas vabolītes veidošanu skolā. Sen nebiju redzējusi savu bērnu tik priecīgu par paveikto. Viņš jutās lepns, ka varējis skolotāju pamācīt, kā pareizi lodēt, jo tētis jau bija šo to pamācījis.”
Skolotāja Ilze, kura bija atbildīgais pedagogs par projekta norisi skolā, vēroja nodarbības un ir priecīga, ka skolēniem šādu projektu rezultātā ir iespēja apgūt jaunas, aizraujošas prasmes, justies varošiem un aiziet mājās ar pašu gatavotu lietiņu. Viņiem ir ļoti svarīga praktiska darbošanās, īpaši tad, ja ir iespēja rīkoties ar jauniem un neizpētītiem materiāliem un instrumentiem - kā piemēram alvas stienītis un lodāmurs.
Īpaša pateicība interešu izglītības iestādei “Mazā Brīnumzeme” par kvalitatīvu, saistošu un labi strukturētu nodarbību vadīšanu. Skolēni bija ieinteresēti un motivēti, bet pedagogi – gandarīti par sasniegto rezultātu.

STEAM nodarbība “Mazais maketētājs: no detaļas līdz pilsētai” Drabešu Jaunajā pamatskolā." 🌟
Šodien 14. novembrī plkst. 9:00 mūsu pirmsskolas izglītības iestādē viesojās interešu izglītības iestādes Mazā Brīnumzeme,
SIA “Mazā Brīnumzeme”, komanda, lai vadītu aizraujošas nodarbības ESF+ projekta ietvaros.
STEAM nodarbībā bērnu iztēle uzplauka īpaši spilgti, jo dalībnieki būvēja savu nākotnes Latviju.
Šī nodarbība bija arī mazs solis pretī nākotnes Latvijai – tādai, kurā mūsu jaunākie iedzīvotāji domā par videi draudzīgu plānošanu, gudru infrastruktūru un cilvēkiem draudzīgu vidi. Bērni savos maketos iekļāva parka zonas, drošus celiņus, kopienas laukumus un risinājumus, kas veido mūsdienīgu, ilgtspējīgu vidi.
Nodarbības noslēgumā visi izveidotie ciemi pārtapa mazās, aizraujošās pasaulītēs, kurās gribētos iegriezties arī pašiem. Katrs darbs bija apliecinājums tam, ka radošums, zinātkāre un sadarbība ir pamati, uz kuriem būvēsim nākotnes Latviju.
Nodarbība īstenota ESF+ projekta Nr.4.2.2.1/1/25/I/001 “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros.
.png)

STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei
Projekta nosaukums
Eiropas Sociālā fonda Plus projekts “STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” (Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001)
Projekta īstenošanas pamats
2024. gada 17. decembrī Ministru kabineta noteikumi Nr. 882 “Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.1. pasākuma “Kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības īstenošana pirmsskolas, pamata un vidējās izglītības pakāpē” īstenošanas noteikumi”
Projekta mērķis
Nodrošināt bērniem un jauniešiem iespēju apmeklēt norises STEM jomā un pilsoniskās līdzdalības jomā, kas sekmē mācību satura sasniedzamo rezultātu un mērķu sasniegšanu, lai mācību procesā dažādotu mācīšanās pieredzi, efektīvāk sasaistītu mācību teoriju ar praksi, veicinātu izpratni par minēto jomu darba tirgus prasībām, radītu interesi par šo jomu apgūšanu un sekmētu turpmāku mācīšanās izvēli minētajās jomās.
Projekta apraksts
Projekts ir vērsts uz bērnu un jauniešu izglītības kvalitātes uzlabošanu, integrējot STEM un pilsoniskās līdzdalības aktivitātes mācību procesā. Norises STEM jomā: matemātika, dabaszinātnes (fizika, ķīmija, bioloģija, ģeogrāfija), tehnoloģijas (datorika, inženierzinības, dizains un tehnoloģijas) un pilsoniskā līdzdalība. Norišu izvēlei ir Valsts izglītības attīstības aģentūras izstrādāts un apstiprināts norišu katalogs STEM jomās un pilsoniskajā līdzdalībā. Projekta laikā norises katram izglītojamam tiek plānota proporcijā: 75 % STEM jomā un 25 % pilsoniskajā līdzdalībā. 2025./2026.m.g. katram izglītojamajam paredzētas 2 norises. 2026./2027.m.g. katram izglītojamajam paredzētas 4 norises. 2027./2028.m.g. katram izglītojamajam paredzētas 4 norises
Mērķgrupa
1.-9. klases izglītojamie
Projekta īstenošanas ilgums
2025. gada 1. septembris – 2028. gada 31. maijs



















